vrijdag 17 augustus 2012

Kapitein Winokio (auteur: Winok Seresia)
(uitgevoerd door Mandy Noël, Lara De Vrieze, Tiny Deschamps en Ulricke Deblauwe)
Beste bloggers
Hier heb ik een video geüpload van een toneelstukje dat ik samen met mijn vriendinnen heb uitgevoerd in onze extra lessen muzische expressie. De leerkrachten van muzische expressie hebben ons heel veel geleerd. Hoe we expressief kunnen zijn met het lichaam, gezicht, de stem, ... Hoe we onze stem goed kunnen gebruiken door vanuit onze buik te ademen, ze hebben ons geleerd om te durven zingen en hoe we de liedjes kunnen inkleden met gebaren en/of een dansje, ...
Het was dus een heel leuke maar vooral een heel leerrijke cursus. Dit toneelstukje is gebaseerd op het boek 'Kapitein Winokio lacht' een verhaal van 2 vrienden op muziek van Bach, dat wij zelf helemaal hebben ingekleed en bedacht.Ik heb geleerd dat je door samen te werken veel meer kunt bereiken en bedenken dan door alleen te werken. Ik vond het ook een heel leuke opdracht om aan te werken en het heeft me zeker geholpen. De leerkrachten vonden dat we heel expressief waren en veel durfden, dat we er veel humor in hadden gestoken, dat de zang goed was en dat we heel creatief waren. Maar het was een beetje te lang om het voor de kleuters op te voeren. Dus eigenlijk was het in het algemeen een goed toneelstukje. Kijk maar gerust en misschien leren jullie er ook iets van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten